ABDELMESSIH67
عضو رائد
المشاركات: 2,348
الانضمام: Jul 2003
|
|
01-22-2009, 03:08 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
ABDELMESSIH67
عضو رائد
المشاركات: 2,348
الانضمام: Jul 2003
|
فيلم فتنة محمد
عزيزي جريج , الاخوة الافاضل
أهلا بك يا أخ جريج
Array
1 - الجزء الثانى مش مرتبط صح بالجزء الأول ..
أنا حاسس إن الجزء الأول كان جزء عالمى لكن الجزء التانى كان مصرى بحت
إلى جانب عدم وجود ترجمة إنجليزية فى الجزء التانى
[/quote]
ملاحظة في محلها لكنها لا تعيب تسلسل الفيلم فقد بدأ بتأثير الارهاب الاسلامي و تطبيقاته في العالم ثم انتقل بعد هذا لتأثيره محليا
على غير المسلمين في مصر و تحديدا مسيحيي مصر الحبيبة .
Array
2 - فيه خلط حصل فى مزج المشاهد الدموية بتاعة تطبيق الشريعة و مزجها مع مشاهد طقوس شيعية
إن كان القاسم المشترك بينهم هما الإتنين هو الدموية .. و لكن الطقوس الشيعية حاجة بمزاج أصحابها مش غصب زى تطبيق الحدود
[/quote]
القاسم المشترك هو حب سفك الدماء و تدمير الحياة لان نفس الكائن الحي هي في دمه كما يقول الكتاب و الشيطان يكره الحياة البشرية
لهذا فهو قتال و سافك دماء .
Array
3 - المشهد الكارتون بتاع السيدة عائشة مشهد غير لائق و كمان الصوت المصاحب
[/quote]
لا حياء في الدين الاسلامي و لكن المشهد فعلا ساذج جدا و هبط قيمة الفيلم الفنية , كان من الممكن أن يؤدي بطريقة تمثيلية بممثلين
عاديين دون استخدام رسوم و بطريقة لائقة توضح هتك عرض الاطفال في الاسلام و مفاخذة عائشة دون جرح شعور المشاهدين
بطريقة مباشرة و ساعتها كان تأثير المشهد سيكون أقوى بكثير
Array
- المشهد الخاص بقداسة البابا شنودة و بيت الشعر " لما إشتد ساعده رمانى "
فيه خلط تاريخى حصل إلى جانب إن مسار حوار قداسة البابا وقتها لم يقصد المعنى المشار إليه فى الفيلم
[/quote]
كان يقصدها فعلا , و كان يوضح للسادات خطأه في اطلاق سراح أرهابيي الاخوان و الجماعات و لكن السادات ظن أنه بهذا الاسلوب
يسيطر على الدولة و الشعب الذي كان مازال متعلقا بعبد الناصر .
Array
5 - كنت أفضل وجود ملحق بمصادر الفيلم
يعنى الحلقة اللى كانت على العربية لسيدة تتكلم عن حقوق الطفل و التمتع بالصغيرة
كنت أتمنى أعرف مصدر الحلقة كاملة منين ..
و هكذا لقطات آخرى كثيرة فى الفيلم
[/quote]
السيدة هي الناشطة الحقوقية البحرينية أو الكوييتية على ما أتذكر السيدة غادة جمشير و رابط حلقتها مع العربية
تجده هنا في شبكة اسلاميات.
http://islameyat.com/post_details.php?id=1...mp;scat=27&
شكرا لك
عبد المسيح
|
|
01-25-2009, 11:31 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
مدري
عضو فعّال
المشاركات: 134
الانضمام: Mar 2008
|
فيلم فتنة محمد
معرة النعمان :
ArrayMassacre of Ma'arra
Main article: Siege of Maarat
The most infamous event from the city's history dates from late 1098, during the First Crusade. After the Crusaders, led by Raymond de Saint Gilles and Bohemond of Taranto, successfully besieged Antioch they found themselves with insufficient supplies of food. Their raids on the surrounding countryside during the winter months did not help the situation. By December 12 when they reached Ma'arra, many of them were suffering from starvation and malnutrition. They managed to breach the city's walls and massacred about 20,000 inhabitants, as they often did when they captured a city. However, this time, as they could not find enough food, they resorted to cannibalism.[citation needed]
One of the crusader commanders wrote to Pope Urban II: "A terrible famine racked the army in Ma'arra, and placed it in the cruel necessity of feeding itself upon the bodies of the Saracens."[citation needed]
Radulph of Caen, another chronicler, wrote: "In Ma'arra our troops boiled pagan adults in cooking-pots; they impaled children on spits and devoured them grilled."[1]
These events were also chronicled by Fulcher of Chartres, who wrote: "I shudder to tell that many of our people, harassed by the madness of excessive hunger, cut pieces from the buttocks of the Saracens already dead there, which they cooked, but when it was not yet roasted enough by the fire, they devoured it with savage mouth."[2]
Those events had a strong impact on the local inhabitants of Southwest Asia. The crusaders already had a reputation for cruelty and barbarism towards Muslims, Jews and even Orthodox Christians (the Crusades began shortly after the Great Schism of 1054). Crusaders are still referred as "cannibals" in many Southwest Asian and north african languages[citation needed] and even centuries later their image as fanatical cannibals was alive in Arabic literature.[citation needed] Many authors suggest that the crusaders' behaviour was not really born of their hunger but fanatical belief that the Muslims were even lower than the animals.[citation needed] Amin Maalouf in his book The Crusades Through Arab Eyes points out the most crucial line for such belief among the Muslims: "Not only did our troops not shrink from eating dead Turks and Saracens; they also ate dogs!" by Albert of Aix.[/quote]
ويكابيديا
وسلم لي عالعدل والرحمه :)
(تم إجراء آخر تعديل على هذه المشاركة: 01-27-2009, 10:41 AM بواسطة مدري.)
|
|
01-27-2009, 10:37 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}