{myadvertisements[zone_3]}
المتمرد
عضو متقدم
   
المشاركات: 260
الانضمام: Apr 2004
|
الحوار حول : من هو يسوع المسيح ؟؟
هروب جديد وفضيحة جديدة لأبي الفواصل !!!
1- ما الذي طلبه منا ؟
أقوال علمائنا
2- ما الذي قاله للزميل نيو مان ؟
هل نصدقك أم نصدق علمائك !!!
3- ما الذي أتينا به ؟
أقوال علمائنا وشهادات آباء الكنيسة في القرن الأول والثاني والثالث وإجماعهم على أن كاتب سفر الرؤيا هو يوحنا بن زبدي (الإنجيلي) تلميذ السيد المسيح له كل المجد
4- ما الذي فعله زيد (أبو الفواصل) ؟
تجاهل كل ما أتينا به ولم يجرؤ على ترجمة أي سطر منه واستمسك بجملة واحدة فقط من الموسوعة الكاثوليكية (بعد أن اقتطعها من سياق النص) وقام بترجمتها ترجمة خاطئة ، ثم قال "أرأيت؟؟"
الكلام كاملا يقول الآتي:
The author of the Apocalypse calls himself John.
نلاحظ بأن بداية الكلام (الجزء الأحمر) يقول بأن كاتب السفر عرف عن اسمه وقال بأنه يوحنا ، ثم تم ذكر الأدلة والآيات
ثم تقول الموسوعة (الجزء الأزرق) بأن الكاتب لم يفصح أكثر عن شخصيته
ثم نهاية الكلام (الجزء الأخضر) يقول بأننا نعلم من التقليد (أي أقوال العلماء والإجماع والمعروف لدينا من آباء الكنيسة والتاريخ) بأن هذا الـ يوحنا هو يوحنا بن زبدي (تلميذ المسيح المحبوب)
وفي بداية مداخلتي السابقة قدمت له الأدلة والبراهين من خلال أقوال آباء الكنيسة والعلماء وإجماعهم على أن كاتب السفر هو يوحنا بن زبدي تلميذ السيد المسيح ، وقام زيد (أبو فاصلة) بتجاهلها تماما
فماذا فعل زيد ؟ :hmm:
اقتطع الجزء الأزرق فقط وقام بتحريفه من خلال تقديم ترجمة خاطئة ومنقوصة ، فقال:
اقتباس:……………………..
The Seer does not further specify his personality. But from tradition we know that the Seer the Apocalypse was John the Apostle the son of Zebedee, the Beloved Disciple of Jesus.
……………………..
كاتب سفر الرؤيا لا يحدد شخصيته. ولكن من خلال تقليد الآباء نعرف أن من رأى هذه الرؤيا هو يوحنا الرسول ابن زبدي، التلميذ الذي أحبه يسوع.
أرأيت؟؟!! إن الكاتب لم يحدد شخصيته. لم يقل لنا من هو. فمن الذي قال لنا عن هذا الكاتب المجهول؟؟!! الآباء!!! الآباء قالوا لنا: اطمئنوا، نؤكد لكم أن الذي كتبه هو يوحنا الرسول، ودليلنا هو اننا ملهمون من الروح القدس!!!!
أين ذهبت بكلمة further يا أيها المترجم الفاشل ؟ :no2:
The Seer does not further specify his personality.
أي أنه أفصح عن هويته وقال بأنه يوحنا ، ولكن الجملة هذه التي اقتطعتها تقول بأنه لم يفصح أكثر عن شخصيته
فلماذا أخفيت كلمة "أكثر" يا أبو فاصلة ؟ :23:
ألا تدري بأنك كتبت بقلمك ما يدينك ؟ :emb:
وإليك ما كتبت بقلمك يا زيد:
اقتباس:ولكن [size=6]من خلال تقليد الآباء نعرف أن من رأى هذه الرؤيا هو يوحنا الرسول ابن زبدي ، التلميذ الذي أحبه يسوع.
ثم تطلب أدلة على أن التقليد والآباء والمفسرين يقولون بأن الكاتب هو يوحنا بن زبدي ؟ :lol:
وبكل ثقة يقول بعدها "أرأيت ؟؟" :lol:
تسمع نصيحتي يا زيد ؟
شوفلك زاوية بسوق الحميدية تبيع فيها عرق سوس أشرفلك
صدقني رح تكسب دهب
هيا يا زيد ، سأعطيك فرصة ثانية لتترجم لنا الآتي (ولكن هذه المرة نتمنى أن تكون أمينا في الترجمة)
ملاحظة: لن أضع لك كل ما سبق ، لأسهل عليك المسألة
Ireneaus:
Such, then,being the state of the case, and this number being found in all the most approved and ancient copies [of the Apocalypse], and those men who saw John face to face bearing their testimony [to it]
Those who have become acquainted with the secondary (i.e., under Christ) constitutions of' the apostles, are aware that the Lord instituted a new oblation in the new covenant ........................ as John also declares in the Apocalypse: "The incense is the prayers of the saints."
Tertullian:
Now the Apostle John, in the Apocalypse, describes a sword which proceeded from the mouth of God as "a doubly sharp, two-edged one."
Origen:
For none of these plainly declared His Godhead, as John does when he makes Him say, "I am the light of the world," "I am the way and the truth and the life," "I am the resurrection, "I am the door," "I am the good shepherd;" and in the Apocalypse, "I am the Alpha and the Omega, the beginning and the end, the first and the last."
John, son of Zebedee, says in his Apocalypse: "And I saw an angel flying in the midst of heaven, having the Eternal Gospel
the saying, "I am the bread of life, that came down from heaven and giveth life to the world." These texts will suffice for the present, which we have picked up out of the storehouse of the Gospels, and in all of which He claims to be the Son of God. But in the Apocalypse of John, too, He says, "I am the first and the last, and the living One, and I was dead. Behold, I am alive for evermore."
"In the beginning the Logos was with God." The same John in the Apocalypse gives Him His name with the addition "of God," where he says: "And I saw heaven opened, and behold a white horse
What are we to say of him who leaned on Jesus' breast, namely, John, who left one Gospel, though confessing that he could make so many that the world would not contain them? But he wrote also the Apocalypse, being commanded to be silent and not to write the voices of the seven thunders
For we find with John in his Apocalyse, the promise made to him that overcomes, that he will be a pillar in the temple of God
Augustine of Hippo:
we call the Son the Lamb of God; which not only John the Baptist says, "Behold the Lamb of God," but also John the Evangelist sees the Lamb slain in the Apocalypse.
Eusebius:
It is said that in this persecution the apostle and evangelist John, who was still alive, was condemned to dwell on the island of Patmos in consequence of his testimony to the divine word. Irenaeus, in the fifth book of his work Against Heresies, where he discusses the number of the name of Antichrist which is given in the so-called Apocalypse of John, speaks as follows concerning him:
Bishop Hippolytus of Rome:
when He comes from heaven, as John says in his Apocalypse: for "a day with the Lord is as a thousand years."
when you call the Son the Word. For John indeed speaks of the Word, but it is by a figure of speech. Nay, it is by no figure of speech. For while thus presenting this Word that was from the beginning, and has now been sent forth, he said below in the Apocalypse, "And I saw heaven opened, and behold a white horse;...................... and His name is called the Word of God."
Justin Martyr:
And further, there was a certain man with us, whose name was John, one of the apostles of Christ, who prophesied, by a revelation that was made to him
Clement of Alexandria:
but enrolled in the presbyterate s because righteous. And although here upon earth he be not honoured with the chief seat, he will sit down on the four-and-twenty thrones, judging the people, as John says in the Apocalypse.
The Works of Justin which have come down to us:
And he mentions the Apocalypse of John, saying distinctly that it was the apostle's.
Theaphilus Bishop of Antioch:
Of Theophilus, whom we have mentioned as bishop of the church of Antioch, three elementary works addressed to Autolycus are extant; also another writing entitled Against the Heresy of Hermogenes, in which he makes use of testimonies from the Apocalypse of John
Melito [Bishop of Sardis (one of the seven churches in Revelation)] and the Circumstances which he records:
In those days also Melito, bishop of the parish in Sardis, and Apolinarius, bishop of Hierapolis, enjoyed great distinction. Each of them on his own part addressed apologies in behalf of the faith to the above-mentioned emperor of the Romans who was reigning at that time. The following works of these writers have come to our knowledge. Of Melito, the two books On the Passover, and one On the Conduct of Life and the Prophets, the discourse On the Church, and one On the Lord's Day, still further one On the Faith of Man, and one On his Creation, another also On the Obedience of Faith, and one On the Senses; besides these the work On the Soul and Body, and that On Baptism, and the one On Truth, and On the Creation and Generation of Christ; his discourse also On Prophecy, and that On Hospitality; still further, The Key, and the books On the Devil and the Apocalypse of John,
في انتظارك يا أبو الفواصل لكي نبدأ الكلام عن الشك ;)
قال فاصلة قال :lol:
|
|
06-04-2005, 04:22 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
NEW_MAN
عضو رائد
    
المشاركات: 1,759
الانضمام: Dec 2002
|
الحوار حول : من هو يسوع المسيح ؟؟
اقتباس: zaidgalal كتب/كتبت
لأنه كما أن الجسد بدون روح ميت كذلك الإيمان بدون أعمال ميت " ( يع 2 : 26 )
........................
يعقوب هنا يخالف مخالفة صريحة ما قاله بولس وهو أن المسيح تحمل لعنة الذنوب والآثام لتحصل المغفرة الأبدية.
كلام يعقوب يناقض عقيدة الصلب!!!
اين التناقض ؟؟؟؟
هل اذا قلت ان هناك تناقض صدقنا وآمنا بالله ؟؟؟
اذكر ما هو التناقض بين اقوال بولس واقوال المسيح .
لكي تظهر مرة اخرى ، واخرى ، واخرى ، انك لم تقرأ الكتاب المقدس ، ولم تعرف ما جاء فيه .
في انتظارك
اقتباس:أما السيد نيومان فلم يأتِ إلا باقتباسات نوقشت من قبل. كل ما فعله هو أنه أخذ copy حتى لا تظهر خطوط الاقتباس. لقد أفلس السيد نيومان تمامًا ولا توجد لديه أدلة أخر لإثبات ألوهية المسيح!!!
لا يا عزيزي زيد
لم نناقش المحاكمة واقوال المسيح في المحاكمة وماذا قال ، وماذا كان رد رؤساء الكهنة والكتبة ، العارفون بالنبؤات القديمة عن ابن الله
هل تريد ان ترد على ما جاء ، ام انك تريد ان تتخلص من الرد بطريقة تحاول ان تحفظ فيها ماء وجهك ؟؟؟؟
|
|
06-04-2005, 08:01 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
المتمرد
عضو متقدم
   
المشاركات: 260
الانضمام: Apr 2004
|
الحوار حول : من هو يسوع المسيح ؟؟
[SIZE=6]وتستمر فضائح زيد أبو الفواصل !!!
بعد إصرار زيد على الهروب من الموضوع الذي هو فتحه (أقوال الآباء وشهاداتهم بخصوص كاتب سفر الرؤيا) ، وبعد رفضه ترجمة ما أتينا به والإعتراف بخطئه للمرة العشرين والإعتذار عن التحريف المتعمد الذي قام به ، تجاهل الموضوع تماما وسكت عنه وقال الآتي:
[QUOTE]والآباء أيضًا نفوا
هذا أكبر إثبات على جهل زيد أبو الفواصل بالقديس جيروم وأقواله :rolleyes:
بالإضافة إلى أنه أكبر إثبات على أنك غير باحث ولا دارس وأنك لم تقرأ كتابا واحدا في حياتك عن تاريخ الكنيسة وأقوال الآباء والمفسرين ، بل تنقل لنا ما يكتب في المواقع الإسلامية وأنت مغلق عقلك وعينيك :no2:
تقول الآن بأن القديس جيروم أنكر بأن يوحنا بن زبدي (تلميذ السيد المسيح) هو كاتب سفر الرؤيا ، أليس كذلك ؟ :lol2:
[SIZE=6]تحدي جديد أقدمه على طبق من فضة ، وأتمنى أن تشهدوا للمرة الخمسين على انسحاب زيد منه وعدم تعليقه عليه البتة
إليك كلام القديس جيروم فيما يخص يوحنا بن زبدي ، وأرجو أن تترجم لنا كلامه (والملون باللون الأحمر) يا أبو فاصلة:
[SIZE=6]John, the apostle whom Jesus most loved, the son of Zebedee and brother of James, But Domitian having been put to death and his acts, on account of his excessive cruelty, having been annulled by the senate, he returned to Ephesus under Pertinaxand continuing there until the tithe of the emperor Trajan, founded and built churches throughout all Asia, and, worn out by old age, died in the sixty-eighth year after our Lord's passion and was buried near the same city.
[De viris illustribus (On Illustrious Men) Chapter 9. John]
http://www.newadvent.org/fathers/2708.htm
انظروا كيف سيهرب مرة أخرى وسيرفض حتى الدفاع عما كتبه لنا بأن القديس جيروم أنكر أن كاتب سفر الرؤيا هو يوحنا بن زبدي تلميذ السيد المسيح له كل المجد :emb:
هربت من كل الدلائل والبراهين والأقوال والشهادات التي قدمناها لك ، وأمسكت بالقديس جيروم. والآن حتى كلامك وإدعائك الباطل والكاذب عن القديس جيروم نسفناه لك نسفا مبينا :baby:
ننتظر اعتذار زيد أبو فاصلة على كذبته الجديدة ، كما ننتظر اعترافه بجهله ونقله الأعمى عن روابط إسلامية عمياء :emb:
أو ننتظر ترجمة كلام القديس جيروم الذي قدماه له :loveya:
طلب بسيط: أذكر لنا إسم أسقف الإسكندرية الذي تتكلم عنه :23:
(أقسم بالله بأنك لم تقرأ كتابا واحدا مسيحيا في حياتك - من الجلدة إلى الجلدة - عن التقليد وأقوال الآباء وشهاداتهم وكتاباتهم وتفاسيرهم وتاريخ الكنيسة)
قال فاصلة قال :lol:
|
|
06-04-2005, 05:22 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
|