{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
إبراهيم
بين شجوٍ وحنين
المشاركات: 14,214
الانضمام: Jun 2002
|
الملكة إليزابيث الثانية تمنح سلمان رشدي وسام الفارس!
(تم إجراء آخر تعديل على هذه المشاركة: 06-20-2007, 06:10 AM بواسطة إبراهيم.)
|
|
06-20-2007, 06:10 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
إبراهيم
بين شجوٍ وحنين
المشاركات: 14,214
الانضمام: Jun 2002
|
الملكة إليزابيث الثانية تمنح سلمان رشدي وسام الفارس!
Arrayثانيا من جهة التقييم الأدبي للرواية ، فبالإضافة لريادتهاوتناولها لموضوع شائك فهي ممتعة ومكتوبة بأسلوب سلس لايشعرك بالملل وأحيانا يجعلك تنفجر من الضحك بسبب خلطه بين هلوساته الشخصية وحقائق تاريخية كلحظة إكتشاف سلمان كاتب الوحي أن ماهوند لم يكتشف التلاعب الذي أحدثه في كلمة الله التي لن تجد لها تبديلا وأن الموضوع كله تهجيص في تهجيص
[/quote]
الهلوسات الشخصية متعمدة وهي جزء من التكنيك الأدبي المعروف بإسم الـ dream techicque
The second matter relates to the novel’s central device of employing the dream technique to develop and explore character. In an open letter to Prime Minister Rajiv Gandhi of India, published in the New York Times (February 17) , Rushdie defended his use of dreams as an imaginative instrument. He said the portion of the book most offensive to Muslims "happens in a dream, the fictional dream of a fictional character, an Indian movie star, and one who is losing his mind, at that. How much further," he queried, "from history could one get?" Nevertheless, Rushdie goes on to say that he also uses the dream technique to offer his view of the phenomenon of revelation and "the birth of a great world religion," a paragraph unfortunately mangled by a printing flaw. In that comment Rushdie reveals that he is much closer to gut-level Islam than the fictive distance of a dream might indicate.
http://www.religion-online.org/showartic...?title=881
|
|
06-20-2007, 06:21 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}