{myadvertisements[zone_1]}
الرد المقترح على صاحب بحث المصطلح
fancyhoney غير متصل
واحد من الناس
*****

المشاركات: 2,545
الانضمام: Apr 2005
مشاركة: #54
الرد المقترح على صاحب بحث المصطلح
العزيز زيد
اهلا بك مجددا
و مداخلة قوية كالعادة

اولا بخصوص الرسالة الي رومية
معروف و غير خفى ان التلاعب بعلامات الترقيم يقلب الدنيا رأسا على عقب
لذلك احتاج الي ابراز دليل اضافى على الترقيم المناسب
و بقدر قيمة المخطوطات بقدر قيمة الشهود الاوائل
فما رأيك عندما اقول
1- اريناؤس
And again, writing to the Romans about Israel, he says: "Whose are the fathers, and from whom is Christ according to the flesh, who is God over all, blessed for ever
ضد الهراطقة مجلد 3

2- ترتليان
as the same apostle says: "Of whom is Christ, who is over all, God blessed for ever
ضد براكسياس

3- هيبوليتس
Let us look next at the apostle's word: "Whose are the fathers, of whom as concerning the flesh Christ came, who is over all, God blessed for ever



هذه شواهد ما قبل نيقية

ثانيا دليل اضافى
و هو ايضا مشار اليه عند العالم و القديس ذهبي الفم
13 منتظرين الرجاء المبارك و ظهور مجد الله العظيم و مخلصنا يسوع المسيح

هنا قد يعبث احدهم ايضا بعلامات الترقيم
و لكن نسخة النت بايبل تقول

20tn The terms “God and Savior” both refer to the same person, Jesus Christ. This is one of the clearest statements in the NT concerning the deity of Christ. The construction in Greek is known as the Granville Sharp rule, named after the English philanthropist-linguist who first clearly articulated the rule in 1798. Sharp pointed out that in the construction article-noun-καί-noun (where καί [kai] = “and”), when two nouns are singular, personal, and common (i.e., not proper names), they always had the same referent. Illustrations such as “the friend and brother,” “the God and Father,” etc. abound in the NT to prove Sharp’s point. The only issue is whether terms such as “God” and “Savior” could be considered common nouns as opposed to proper names. Sharp and others who followed (such as T. F. Middleton in his masterful The Doctrine of the Greek Article) demonstrated that a proper name in Greek was one that could not be pluralized. Since both “God” (θεός, qeos) and “savior” (σωτήρ, swthr) were occasionally found in the plural, they did not constitute proper names, and hence, do fit Sharp’s rule. Although there have been 200 years of attempts to dislodge Sharp’s rule, all attempts have been futile. Sharp’s rule stands vindicated after all the dust has settled. For more information on Sharp’s rule see ExSyn 270-78, esp. 276. See also 2 Pet 1:1 and Jude 4.

مصطلح الله و مخلصنا كلاهما يشير الي شخص واحد : يسوع المسيح
و هذه واحدة من اوضح التصريحات في العهد الجديد عن لاهوت المسيح
التعبير بنائيا يخضع لقانون (شارب)
تعرض القانون لحوالي ( 200 ) سنة لمحاولات للاجهاض و كلها فاشلة



تحياتي
05-20-2007, 01:54 AM
عرض جميع مشاركات هذا العضو إقتباس هذه الرسالة في الرد
{myadvertisements[zone_3]}


الردود في هذا الموضوع
الرد المقترح على صاحب بحث المصطلح - بواسطة fancyhoney - 05-20-2007, 01:54 AM

المواضيع المحتمل أن تكون متشابهة…
الموضوع الكاتب الردود المشاهدات آخر رد
  ميلر صاحب كتاب القرآن المذهل صف كم صف كم 6 2,761 01-11-2011, 03:52 AM
آخر رد: العلماني
  كيف يعتقد كل صاحب دين أنه على الحق حتى ولو كان يعبد نملة ! داعية السلام مع الله 45 8,152 08-25-2006, 09:21 AM
آخر رد: اسحق
  القنابل العنقودية في خبايا منهج صاحب الاضواء النقدية fancyhoney 27 5,287 04-11-2006, 12:04 AM
آخر رد: توما الرائى
  ماذا كانت ديانة ابراهيم عليه السلام صاحب العهد الأبدي داعية السلام مع الله 48 7,953 06-08-2005, 04:33 PM
آخر رد: داعية السلام مع الله

الانتقال السريع للمنتدى:


يتصفح هذا الموضوع من الأعضاء الان: بالاضافة الى ( 1 ) زائر
{myadvertisements[zone_2]}
إتصل بنا | نادي الفكر العربي | العودة للأعلى | | الوضع البسيط (الأرشيف) | خلاصات التغذية RSS