{myadvertisements[zone_3]}
مهلبية
عضو متقدم
   
المشاركات: 331
الانضمام: Feb 2005
|
الله في المسيحية واحد مثلث الأقانيم أم ثلاثة آلهة ؟
اقتباس: الصفي كتب/كتبت
الاستاذ الراعي
.
فليس صحيح انه ابدا لم يقل ( ابانا).
مت 6:9 فصلّوا انتم هكذا. ابانا الذي في السموات.ليتقدس اسمك.
[/quote]
أعد القراءة
مت 6:9 فصلّوا انتمالذي في السموات.ليتقدس اسمك.
|
|
10-07-2005, 10:22 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
أنا مسلم
عضو رائد
    
المشاركات: 1,416
الانضمام: May 2005
|
الله في المسيحية واحد مثلث الأقانيم أم ثلاثة آلهة ؟
بسم الله والصلاه والسلام على رسول الله صلى الله عليه وسلم وعيسي عبده ورسوله
أما بعد:
عزيزى إسحق:
اقتباس:الخضوع بمعنى أن العلاقة لا تقوم على الإذعان الجبرى
1-دليلك على انه خضوع غير جبرى
2-يعنى ان الله سيخضع لنفسه !!
|
|
10-12-2005, 03:17 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
الصفي
عضو رائد
    
المشاركات: 4,035
الانضمام: Mar 2004
|
الله في المسيحية واحد مثلث الأقانيم أم ثلاثة آلهة ؟
اقتباس: اسحق كتب/كتبت
" لهذا يحبنى الآب لأنى أضع نفسى لآخذها أيضا . ليس أحد يأخذها منى بل أضعها أنا من ذاتى . لى سلطان أن أضعها و لى سلطان أن آخذها أيضا "
( يوحنا 10 : 17 - 18 ) .
تحياتى
المسيح لا يقصد الله, انظر غير النص العربي:
18 No man taketh it from me, but I lay it down of myself. I have power to lay it down, and I have power to take it again. This commandment have I received of my Father
Man=انسان / رجل
1. Heb. ‘Adam, used as the proper name of the first man. The name is derived from a word meaning "to be red," and thus the first man was called Adam because he was formed from the red earth. It is also the generic name of the human race #Ge 1:26,27 5:2 #Ge 8:21 De 8:3 Its equivalents are the Latin homo and the Greek anthropos #Mt 5:13,16 It denotes also man in opposition to woman #Ge 3:12 Mt 19:10
2. Heb. ‘ish, like the Latin vir and Greek aner, denotes properly a man in opposition to a woman #1Sa 17:33 Mt 14:21 a husband #Ge 3:16 Ho 2:16 man with reference to excellent mental qualities.
3. Heb. ‘enosh, man as mortal, transient, perishable #2Ch 14:11 #Isa 8:1 Job 15:14 Ps 8:4 9:19,20 103:15 It is applied to women #Jos 8:25
4. Heb. geber, man with reference to his strength, as distinguished from women #De 22:5 and from children #Ex 12:37 a husband #Pr 6:34
5. Heb. methim, men as mortal #Isa 41:14 and as opposed to women and children #De 3:6 Job 11:3 Isa 3:25.
|
|
10-12-2005, 04:34 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}